Direktlänk till inlägg 9 februari 2011

Krämpor

Av Bergenstråle - 9 februari 2011 08:44

När jag väntade Benjamin hade jag det hyfsat bra i början:

  • Morgon illamående fram till v.12 exakt. Lite roligt när man tänker tillbaka på att det liksom tvärstannade där.
  • Lite yrsel då och då, men inget farligt.
  • Otroligt trött! Kom hem efter jobbet och la mig i soffan framför tv:n och däckade senast kl.19.00 varje kväll.
  • Gråten låg nära tillhands.

Så såg det ut på ett ungefär i början av graviditeten. Men omkring månad 5-6 började det bli allt mer besvärligt för mig.


  • Alla hjärtansdag, 14 feb 2008 - Mina första bristningar. De är uppkomna av kärlek!!
  • Yrseln tog över en stor del av mitt arbete. Fick gå tidigare från jobbet och ringa in mig sjuk flera gånger. Yrseln gick heller inte över i vila! Kan påpeka att bm inte sett någon tidigare med så bra värden som jag hade!!
  • Sammandragningar som inte släppte vid vila. Det var dessa sammandragningar som blev min lott till sjukskrivningen. Sammandragningarna var ordentligt besvärliga!! Som tur var pga sjukskrivningen så lugnade de ner sig någonlunda och jag behövde inte få ett förtidigt fött barn. (growingpeople.se har mer fakta om någon är intresserad).
  • Jag kunde inte röra på mig så mycket i slutet då där inte fans någon ork plus att jag var tvungen att ta det lugnt pga överstående. Jag började därför trippa upp på vikten.
  • Dagarna gick och beräcknat förlossningsdatumet hamnade bakom oss. Tick tack tick tack oj vad vi väntade! Tillsist orkade jag inte mer - Jah var ENORM!! Nästan 30 kg hade jag gått upp och samlat på mig en hel del vätska, så benen liknade en elephants!! DEt gjorde ont i hela kroppen då lederna svullnade i värmen.
  • Nu räkte det tyckte vi och åkte in till förlossningen i v.42+2 och krävde en igångsättning då bebisen inte ville komma ut av sig själv...
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bergenstråle - 5 april 2011 20:19

Är i v.36 nu och känner mig allmänt höggravid. Konstigt värre :P ;)   Räcknar ner nu och kom på att det är max 6 veckor kvar tills vi sitter där med vår lilla dotter i famnen. Tiden går både fort och långsamt på en och samma gång.   Ngt som g...

Av Bergenstråle - 22 mars 2011 19:28

Har ingen lust alls att blogga för tillfället. Återkommer då jag får lite mer ork ;) ...

Av Bergenstråle - 18 mars 2011 22:19

Får skriva här i morgon då jag efter underbara nyheter, firande, fika och svåra förvärkar är alldeles slutkörd!! God natt världen ;)    ...

84

Av Bergenstråle - 17 mars 2011 18:38

   Oj 84 besökare på bloggen bara idag! Snacka om rekord!! Här kommer ett litet recept som är egen påhittat igår för att fira detta: Renskavsgryta med ris, rårörda lingon och grönsallad Bryn renskav - vi hade 750 g = 3 packet (hittas...

Av Bergenstråle - 17 mars 2011 15:16

Läkaranteckning -   Patienten har efter sina aurorasamtal bestämt sig för att hon kan tänka sig vaginal förlossning om den startar spontant före vecka 42+0. Hon vill inte bli inducerad (igångsatt) och jag erbjuder henne electivt sectio (planerat...

Presentation


Mitt vardagliga liv som fru, mor och gravid...

Här kan ni skriva av er till mig...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards